Οδηγίες για το Joomla στα Ελληνικά

Tutorials

Tutorials

Διαφημιστικό πλάνο μέσω Joomla

Συνήθως κάθε ιστότοπος για να είναι κερδοφόρος πρέπει να δημιουργήσει ένα πλάνο διαφημιστικού χώρου και χρόνου για να καταστεί βιώσιμος.

Στο Joomla έχετε out-of-the-box δυνατότητα να διαχειριστείτε τις ενότητες των διαφημίσεών σας, εύκολα και οργανωμένα και να γλυτώσετε χρόνο και κόστος αλλά κυρίως να ικανοποιήσετε απόλυτα τους συνεργάτες που σας εμπιστεύτηκαν.

Από το διαχειριστικό περιβάλλον του Joomla και συγκεκριμένα από την επιλογή«Εφαρμογές» -> «Διαφημίσεις», θα προβάλετε την εφαρμογή και το σύστημα διαχείρισης διαφημίσεων, πελατών και κατηγοριών.

 Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνης
Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Από αυτό το σημείο θα πρέπει να οργανώσετε το πλάνο σας.

Η λογική σχεδίασης της εφαρμογής αυτής είναι να δημιουργήσετε κατηγορίες στις οποίες θα περάσετε τις διαφημίσεις σαςΌτι ακριβώς θα κάνατε και με την βασική δομή άρθρων του ιστότοπου.

 Κατάλογος κατηγοριών διαφημίσεων

Θα χρειαστείτε να καταχωρήσετε κατηγορίες διότι στα ενθέματα παρουσίασης των διαφημίσεων στους χώρους του ιστότοπου, ο τρόπος επιλογής των διαφημίσεων που θα εμφανιστούν στο συγκεκριμένο χώρο, είναι η κατηγορία ή/και ο πελάτης.  

Προσθήκη Κατηγορίας

Από Εφαρμογές –> Διαφημίσεις –> Κατηγορίες, επιλέγετε το πλήκτρο «Νέο» για να ανοίξει η φόρμα καταχώρησης.

 Φόρμα καταχώρησης κατηγορίας διαφημίσεων

Ακολουθώντας το ίδιο μοτίβο όπως οι κανονικές κατηγορίες άρθρων, έτσι και στην δική μας περίπτωση καταχωρείτε τον τίτλο της κατηγορίας. Αν επιθυμείτε επιπλέον μπορείτε να πληκτρολογήσετε και κάποιο περιγραφικό κείμενο σχετικά με αυτήν και γενικά ότι επιπλέον πληροφορία θεωρείτε ότι είναι χρήσιμη για τον ιστότοπό σας και επιλέγετε «αποθήκευση και κλείσιμο» για να επιστρέψετε στη διαχείριση κατηγοριών διαφημίσεων.

Επαναλαμβάνετε το ίδιο βήμα όσες φορές χρειαστεί για να καταχωρήσετε όλες τις απαραίτητες κατηγορίες.

Το πως θα οργανώσετε το πλάνο των κατηγοριών είναι δική σας απόφαση. Ως συμβουλή προτείνουμε να διαχειριστείτε τις κατηγορίες ως τύπους διαφημίσεων ώστε να σας είναι εύκολο έπειτα να οργανώσετε τα ενθέματα σας. Για παράδειγμα θα μπορούσατε να έχετε 3 κατηγορίες. «Διαφημίσεις Sidebar», «Διαφημίσεις Header», «Διαφημίσεις Footer» . Αυτό το αναφέρω βέβαια ως προσωπική επιλογή, εσείς αποφασίζετε ανάλογα με την περίπτωσή σας και το πλάνο που έχετε οργανώσει για τον ιστότοπο που διαχειρίζεστε.

Προσθήκη Πελάτη

Από Εφαρμογές –> Διαφημίσεις –> Πελάτες, επιλέγετε το πλήκτρο «Νέο» για να ανοίξει η φόρμα καταχώρησης νέου πελάτη.

 Φόρμα καταχώρησης διαφημιζόμενου πελάτη

Στην φόρμα αυτή θα καταχωρήσετε το όνομα του πελάτη (συνήθως ορίζετε το όνομα της εταιρείας), το όνομα του υπευθύνουμε τον οποίο έχετε την επικοινωνία, καθώς και το email του.Αν επιθυμείτε να υπάρχει καταγραφή της κίνησης των διαφημίσεων που ανήκουν στον πελάτη μπορείτε να ορίσετε ποιον από τους δύο ή και τους δύο τρόπους παρακολούθησης θα ενεργοποιήσετε (Καταγραφή προβολών, Καταγραφή Κλικ).

Τέλος θα επιλέξετε «Αποθήκευση & κλείσιμο» και θα επαναλάβετε την διαδικασία καταχώρησης για όσους πελάτες έχετε.

Καταχώρηση Διαφήμισης

Από Εφαρμογές –> Διαφημίσεις –> Διαφημίσεις, επιλέγετε το πλήκτρο «Νέο» για να ανοίξει η φόρμα καταχώρησης.

Εκτός από το πεδίο όνομα στο οποίο θα πληκτρολογήσετε ένα περιγραφικό τίτλο για την διαφήμιση, η φόρμα καταχώρησης αποτελείται από τρεις καρτέλες. Πληροφορίες, Πληροφοριακά στοιχεία Διαφήμισης και Επιλογές δημοσίευσης τις οποίες καρτέλες θα αναλύσουμε αμέσως.

Πληροφορίες

Πρώτη σας κίνηση είναι να επιλέξετε το είδος της διαφήμισης που εισάγετε. Τα είδη είναι δύο, 1) Εικόνα , 2) Προσαρμογή.

Αν επιλέξετε εικόνα, στη ακριβώς από κάτω σειρά θα εμφανιστεί το πεδίο εισαγωγής εικόνας όπου μπορείτε να επιλέξετε ή να μεταφορτώσετε την εικόνα της διαφήμισης.

Αν η εικόνα είναι μεγαλύτερη από τον διαθέσιμο χώρο σας, μπορείτε να ορίσετε στα πεδία Πλάτος και Ύψος το μέγεθος της εικόνας όπως ακριβώς σας βολεύει ώστε να παρουσιαστεί όμορφα στον χώρο που θα της αναθέσετε.

Αν επιλέξετε προσαρμοσμένο, στην ακριβώς από κάτω σειρά θα εμφανιστεί ένα πεδίο για να καταχωρήσετε είτε τον κώδικα που θα σας δώσει ο διαφημιζόμενος είτε τον κώδικα του GoogleAdsenseπου θέλετε να προβάλετε.

 Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνηςΠεριγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνης, εσωτερικόΠεριγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Ανεξαρτήτου επιλογής είδους, θα δείτε ότι υπάρχει και ένα πεδίο προώθησης URL ώστε αν η διαφήμιση θέλετε να οδηγεί κάπου να πληκτρολογήσετε σε αυτό το σημείο την διεύθυνση προώθησης. 

Στη συνέχεια θα συναντήσετε την ενότητα Περιγραφή στην οποία μπορείτε να καταχωρήσετε κάποιες επιπλέον πληροφορίες για την διαφήμιση. Οι πληροφορίες αυτές δεν εμφανίζονται στον επισκέπτη οπότε μπορείτε να σημειώσετε πράγματα που αφορούν τη διαφήμιση και που σίγουρα θα σας βοηθήσουν μετά από κάποιο καιρό να θυμηθείτε τι αφορούσε κλπ.

Όπως και στα άρθρα έτσι και εδώ θα πρέπει οπωσδήποτε να ορίσετε την κατηγορία στην οποία θα εντάξετε την συγκεκριμένη διαφήμιση.

«Καρφιτσωμένη» Διαφήμιση.

Κάτω από την επιλογή κατηγορίας θα δείτε ένα πεδίο με τίτλο «Καρφιτσωμένο». Το πεδίο αυτό έχει την επιλογή Ναι και Όχι και αφορά στο πως θα διαχειριστεί το Joomlaτην τρέχουσα διαφήμιση μέσω του ειδικού ενθέματος που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Πληροφοριακά στοιχεία Διαφήμισης

Η καρτέλα αυτή αφορά τον τρόπο διαχείρισης του χρόνου προβολής της συγκεκριμένης διαφήμισης στον ιστότοπο. Από εδώ ορίζετε το μέγιστο αριθμό Εμφανίσεων, τον πελάτη με τον οποίο συνδέεται η συγκεκριμένη διαφήμιση, το είδος αγοράς που έχετε συμφωνήσει με τον πελάτη καθώς και το αν θα καταγράφετε τον αριθμό των προβολών και των κλικ στην διαφήμιση.

 Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνης
Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Επιλογές δημοσίευσης

Η τρίτη καρτέλα αφορά στις επιλογές έναρξης και λήξης δημοσίευσης της τρέχουσας διαφήμισης, καθώς και την καταχώρηση λέξεων κλειδιών τα οποία θα σας φανούν χρήσιμα σχετικά με τον τρόπο που θέλετε να παρουσιάσετε τις διαφημίσεις αυτές. Όπως και με τα άρθρα έτσι και εδώ μπορείτε να ορίσετε την μέρα και την ώρα που θέλετε να ξεκινήσει να τρέχει η διαφήμιση καθώς και την ημέρα και ώρα που θέλετε να λήξει (ανεξάρτητα από το αν ολοκλήρωσε των αριθμό προβολών που είχατε ορίσει). Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ορίσετε διαφημίσεις τις οποίες θα έχετε συμφωνήσει με τον πελάτη να τρέξουν για ένα συγκεκριμένο χρονικό πλάνο (πχ 1 μήνας).

Παρουσίαση των διαφημίσεων στους χώρους του ιστότοπου

Εφόσον ολοκληρώθηκε η καταχώρηση των διαφημίσεων, ολοκληρώνουμε τον οδηγό καταχώρησης και προχωρούμε στην δεύτερη ενότητα, την εμφάνιση των διαφημίσεων αυτών στους επισκέπτες σας.

Εμφάνιση των διαφημίσεων

Από Επεκτάσεις –> Διαχείριση Ενθεμάτων, επιλέγετε το πλήκτρο «Νέο», και στην συνέχεια από τη λίστα των διαθέσιμων ενθεμάτων, την επιλογή Διαφημίσεις.

 Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνης
Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Στις επιλογές του ενθέματος θα πρέπει να ορίσετε κάποιες απαραίτητες ρυθμίσεις.

Προορισμός

Θα πρέπει να επιλέξετε το αν οι διαφημίσεις που θα παρουσιαστούν, εφόσον έχουν καταχωρημένο URL προώθησης, θα ανοίγουν στο τρέχον παράθυρο ή σε νέο. 

Καταμέτρηση

Στο πεδίο καταμέτρηση θα ορίσετε τον μέγιστο αριθμό των διαφημίσεων που θα παρουσιαστούν. Αν υποθέσουμε ότι ο χώρος είναι περιορισμένος, όπως για  παράδειγμα το header της σελίδας σας, ίσως θα θέλατε να εμφανίζεται μόνο μια διαφήμιση γιατί πιάνει όλο το χώρο. Σε αυτή την περίπτωση θα βάλετε 1 για να περιορίσετε την εμφάνιση. 

Πελάτης

Αν το όλο πακέτο διαφημίσεων αφορά συγκεκριμένο πελάτη, θα πρέπει να το επιλέξετε από εδώ. 

Κατηγορία

Αν το όλο πακέτο διαφημίσεων αφορά συγκεκριμένες κατηγορίες, θα πρέπει να τις επιλέξετε από εδώ.  Όπως αναλύσαμε και στο πρώτο μέρος του οδηγού, τις κατηγορίες τις ορίζετε εσείς όποτε μπορείτε να βρείτε τρόπους οργάνωσης ανάλογα με την περίπτωσή σας.

Αναζήτηση ανά Λέξη – Κλειδί Μεταδεδομένων

Αν ορίσετε Ναι, οι διαφημίσεις που θα παρουσιαστούν, θα είναι εκείνες οι οποίες έχουν λέξεις κλειδιά κοινά με το τρέχον άρθρο παρουσίασης. Αυτό είναι μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα δυνατότητα. Ως παράδειγμα σκεφτείτε ότι μπορείτε ένα άρθρο σας να αφορά μια συνταγή μαγειρικής. Και προσθέτοντας κοινές λέξεις κλειδιά, να εμφανίζονται οι διαφημίσεις που αφορούν τη μαγείρική και όχι γενικά διαφημίσεις που έχετε καταχωρήσει.

Σημείωση: Τα πεδία Πελάτης και Κατηγορία και Λέξη – Κλειδί Μεταδεδομένων μπορούν να συνδυαστούν ώστε για παράδειγμα να εμφανιστούν όσες διαφημίσεις τηρούν τους παραπάνω κανόνες.

Τυχαία διάταξη

Από αυτή την επιλογή, μπορείτε να ορίσετε τον τρόπο ταξινόμησης των διαφημίσεων.

Οι επιλογές του συγκεκριμένου πεδίου είναι 2. 

  1. Καρφιτσωμένα, Τυχαία
  1. Καρφιτσωμένα, Ταξινομημένα

Και στις δυο περιπτώσεις θα δείτε ότι αν στην διαφήμιση σας έχετε επιλέξει να είναι καρφιτσωμένη, σημαίνει ότι θα έχει προνομιακή θέση και θα εμφανίζεται πάντα πρώτη.

Φυσικά στην περίπτωση περισσότερων από 1 καρφιτσωμένων διαφημίσεων παίζει ρόλο η δευτερεύουσα ταξινόμηση (τυχαία ή ταξινομημένα).

Κείμενο Κεφαλίδας, Κείμενο Υποσέλιδου

Οι δυο αυτές επιλογές αφορούν την καταχώρηση περιγραφικού κειμένου για το ένθεμα πριν και μετά την παρουσίαση των διαφημίσεων. Ο λόγος που υπάρχει είναι διότι ίσως χρειαστείτε να εμφανίζετε διαφημίσεις μέσα σε ένα άρθρο, σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσατε να έχετε στο κείμενο κεφαλίδας μια πρόταση τύπου «Ακολουθεί Διαφήμιση» ώστε να μην συγχέουν οι επισκέπτες σας το κείμενο του άρθρου σε σχέση με  το διαφημιστικό κείμενο.

 Εικόνα που περιέχει στιγμιότυπο οθόνης
Περιγραφή που δημιουργήθηκε αυτόματα

Τέλος εφόσον συμπληρώσετε τις επιλογές της καρτέλας Ένθεμα, θα πρέπει να ορίσετε τη θέση στο χώρο ανάλογα με τις διαθέσιμες που σας επιτρέπει το πρότυπο, καθώς και τις σελίδες στις οποίες θέλετε να εμφανίσετε τις παραπάνω επιλεγμένες διαφημίσεις (όπως κάνετε σε κάθε σας ένθεμα).

Ελπίζουμε να σας φάνηκε πραγματικά χρήσιμος ο παραπάνω οδηγός και να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα κερδοφόρο πλάνο για εσάς και τους διαφημιζόμενούς σας.

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις από την Ελληνική Κοινότητα Joomla!

Το όνομα και το λογότυπο Joomla!™ χρησιμοποιούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες μετά από περιορισμένη άδεια της Open Source Matters. Το joomla.gr δεν σχετίζεται με -ούτε υποστηρίζεται από- την Open Source Matters ή το Joomla!™ Project.


 

joomla.gr logo

Δημιουργήθηκε με τη χρήση του joomla
Κατασκευή Ιστοσελίδων Joomla - Συντήρηση - Φιλοξενία: Onscreen Web Services

Στείλτε μας μήνυμα